

Verantwoord Drinken
Als onderdeel van Alken-Maes neemt Mort Subite verschillende initiatieven om zijn sociale rol als verantwoordelijke brouwer te vervullen. Wij zetten ons sterk in voor verantwoord drinken en inclusiviteit via onze producten en samenwerkingen.
Als brouwer beschouwen wij het als onze verantwoordelijkheid om bewustwording rond verantwoord alcoholgebruik te bevorderen. Bovendien zijn we sinds juni 2024 een samenwerking aangegaan met de Vlaamse Vereniging van Studenten (VVS) om verantwoord alcoholgebruik onder studenten te stimuleren.
Mort Subite heeft zich altijd ingezet voor verantwoord drinken en de strijd tegen alcoholmisbruik via diverse acties en campagnes, vaak gebaseerd op de Arnoldus-code: ‘Alcoholmisbruik schaadt de gezondheid’ en onze Verantwoord Marketingcode.
In het kader van onze Verantwoord Marketingcode zorgen we ervoor dat in al onze commerciële communicatie een duidelijke, relevante en toepasbare boodschap over verantwoord drinken is opgenomen. We vereisen dat iedereen die commerciële communicatie uitvoert voor onze alcoholmerken, inclusief influencers, een boodschap over verantwoord drinken opneemt en/of consumenten, waar relevant, doorverwijst naar betrouwbare externe bronnen die alcoholmisbruik ontmoedigen. Daarnaast zorgen we ervoor dat alle personen die in onze commerciële communicatie verschijnen, 25 jaar of ouder zijn en er ook zo uitzien.
We hopen dat je net zo van onze producten houdt als wij van het brouwen ervan—en we moedigen je aan om er verantwoord van te genieten.